
Po zakończeniu konferencji Transport Week 2025, partnerzy trzech czołowych projektów Interreg South Baltic 2021-2027 wzięli udział w wizycie studyjnej w Porcie Hutchison w Gdyni – Terminalu GCT.
Mowa o projektach:
– DeCoInter : Decarbonization
of Maritime sector and its impact on green energy transition,
– DigiTechPort2030: Green Energy
Harmonisation Toolbox for Small and Medium-Sized Ports,
– Blue Supply Chains: którego Port Hutchison jest jednym z partnerów.
W chwili obecnej Terminal GCT jest obecny w 24 krajach, w których prowadzi łącznie 53 porty i terminale, oferujące sumarycznie ponad 300 nabrzeży do obsługi statków. Niektóre z nich leżą w jednych z najbardziej ruchliwych morskich lokacji świata. Częścią Hutchison Ports
są m.in. terminale w Felixstowe (Wielka Brytania), w Barcelonie (Hiszpania), Rotterdamie (Holandia), Busan (Korea Południowa), Karaczi (Pakistan), Dżakarcie (Indonezja), Laem Chabang (Tajlandia), Port Klang – Westports (Malezja), Buenos Aires (Argentyna), Duisburgu (Niemcy),
Sydney i Brisbane (Australia) oraz, rzecz jasna, w Hongkongu. W 2023 roku grupa przeładowała łącznie 82,1 mln TEU. Z kolei według danych Drewry za 2022 rok, grupa obsługiwała około 10% światowego handlu ładunkami skonteneryzowanymi. Europejskie porty są dla Hutchisona bardzo ważne. W 2022 roku Unia Europejska i Wielka Brytania odpowiadały za 30%
przychodów Hutchison Ports oraz 47% przychodów całej Grupy CKHH. Co
ważne z punktu widzenia dzisiejszej geopolityki, CKHH nie prowadzi żadnych inwestycji w Rosji.
Jeden z portowych rywali Hutchison Ports – PSA International, który w Polsce ma 40% udziałów w gdańskim Baltic Hubie. Ponadto PSA ma 20% udziałów w… Hutchison Ports.
Tym samym grupa, która ma 40% udziałów w Baltic Hub w Gdańsku, ma też
pośrednio 20% udziałów w spółce kontrolującej gdyński GCT. (źródło: gospodarkamorska.pl)
Add a Comment