Podczas XI Forum Korytarza Transportowego w słoweńskim mieście Koper, które odbyło się w dniach 24-25 października, jednym z tematów była działalność portów w ...
Aktualności
Artykuły − Relacje − Konferencje
XI Forum Bałtyk – Adriatyk: Współpraca wszystkich interesariuszy jest kluczowa dla rozwoju
W ramach XI Forum Bałtyk – Adriatyk w gronie ekspertów, samorządowców oraz przedstawicieli biznesu morskiego postaramy się dzisiaj odpowiedzieć na pytanie o znaczenie szlaku Północ – Południe w kontekście zmieniającej się sytuacji gospodarczej i geopolitycznej – mówił w trakcie dzisiejszego otwarcia Leszek Bonna, prezes Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk – Adriatyk.
Przywrócenie i rozwój intermodalnego połączenia do Azji
Rozwój przewozów intermodalnych szlakiem euroazjatyckim przez Ukrainę do Polski pomoże w dywersyfikacji tradycyjnych połączeń. Kluczem są m.in. przejścia graniczne, które wymagają usprawnienia przepustowości, co przełoży się na zwiększenie efektywności w ruchu towarowym.
Światowy Dzień Morza 2024
Tematem Światowego Dnia Morza 2024 jest „Żegluga w przyszłości: bezpieczeństwo przede wszystkim” („Navigating the future: safety first”). Na ...
Nowy raport korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk
Za chwilę ukaże się najnowszy raport Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk w Polsce na 2024 rok, informujący o postępach w budowie infrastruktury liniowej i punktowej tej najważniejszej w Polsce arterii komunikacyjnej. Jest to już dziesiąta, a więc jubileuszowa edycja tego opracowania, które co roku powstaje z inicjatywy członków zrzeszonych w Stowarzyszeniu Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk.
„Nadodrzanka” wpisana do sieci bazowej TENT-T
Kluczowa dla rozwoju portów w Szczecinie i w Świnoujściu, ale również dla korytarza transportowego Północ-Południe, magistrala kolejowa CE-59, tzw. „Nadodrzanka” zostanie wyremontowana i dostosowana do potrzeb przewoźników.
W 2023 roku w Polsce spadła ilość ładunków transportowanych drogami wodnymi
Układ i długość śródlądowych dróg wodnych w Polsce od lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie, a wielkość ładunków przewiezionych przez polskich armatorów żeg ...
XI Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk. Ruszyła rejestracja!
Tegoroczne Forum Korytarza Transportowego Bałtyk- Adriatyk odbędzie się w Koprze na Słowenii. Wraz z wizytą studyjną w porcie w Koprze i we włoski ...
Rola Węgier w międzynarodowych łańcuchach dostaw
Podczas ubiegłorocznego X Forum Bałtyk – Adriatyk rozmawiano m.in. o roli Węgier w korytarzach transportowych TEN-T i międzynarodowych łańcuchach dostaw. Poruszony temat nie był przypadkowy, bowiem spotkanie przedstawicieli Korytarza BAC odbyło się w stolicy Węgier – w Budapeszcie.
Gdańsk: Hapag-Lloyd i Maersk stawiają na „shuttle services”
W styczniu 2010 roku do terminala kontenerowego DCT Gdańsk po raz pierwszy zawinął kontenerowiec oceaniczny w ramach serwisu żeglugowego Daleki Wschód – Europa.
Terminal Kontenerowy w Świnoujściu wzmocni potencjał portów bazowych w korytarzu Bałtyk – Adriatyk
Choć głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu, póki co możemy zobaczyć jedynie na wizualizacjach, to potencjał lokalizacji portu w Świnoujściu już dzisiaj pozwala spojrzeć na tamtejszy port jako hub przeładunkowy umożliwiający dystrybucję kontenerów zarówno na Bałtyku, jak i na zapleczu portów Szczecin i Świnoujście…
Wpływ blokady Morza Czerwonego na transport morski pomiędzy Azją a Europą
Szlak przez Morze Czerwone i Kanał Sueski jest jednym z najważniejszych na świecie i kluczowym dla transportu morskiego pomiędzy Azją a Europą. Każdego roku przez Kanał Sueski przepływa około 20 tys. statków.
Relacja z XII Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2024
W dniach 20 i 21 marca w sopockim hotelu Radisson Blu odbyło się XII Forum Transportu Intermodalnego FRACHT. W dwudniowej konferencji wzięło udział ponad 200 osób – przedstawicieli firm, organizacji naukowych i instytucji publicznych powiązanych z transportem, spedycją i logistyką z kraju i zagranicy oraz ambasadorzy nadzwyczajni m.in. z Ukrainy i Kazachstanu.
KONFERENCJA TRANSPORT WEEK 2024, GDYNIA
12 marca 2024 wystartowała w gdyńskim hotelu Marriott Courtyard kolejna edycja konferencji Transport Week…
Delegacja z Węgier w Gdańsku
Na początku marca 2024 r. Stowarzyszenie Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk- Adriatyk miało zaszczyt gościć w Gdańsku delegację z Węgier…
Forum Fracht 20-21 marca 2024
Już 20 marca 2024 roku w Sopocie rozpoczyna się Forum Fracht 20-21 marca 2024
Nowy terminal na mapie Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk
Terminal T3, który ma być gotowy do pracy z końcem września 2025 roku. Będzie charakteryzował się nowatorskimi rozwiązaniami, dzięki którym suwnice bramowe będą obsługiwane zdalnie, co poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo pracy, ale wpłynie również pozytywnie na jej ergonomię zwłaszcza podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych.
Porty adriatyckie coraz większą konkurencją dla polskich portów?
Z analizy Ośrodka Studiów Wschodnich, która została zaprezentowana jesienią ub. roku wynika, że porty adriatyckie inwestują w infrastrukturę portową i dostępową i chcą mocniej wchodzić na rynki Europy Środkowej. To z jednej strony wyzwanie rzucone w kierunku polskich portów – gdyż z oczywistych względów porty adriatyckie zapewniają krótszy czas transportu między Europą a Azją (o ok. 7–8 dni), z drugiej zaś, jak podkreślają eksperci – to także szansa na współpracę portów adriatyckich i polskich, dążących do udrożnienia połączeń na osi północ–południe.
Rosnąca rola portów w Koprze i Trieście
Modernizacja infrastruktury portowej i dostępowej oraz inwestycje miedzynarodowych operatorów logistycznych sprawiły, że porty Koper w Słowenii i Triest we Włoszech stały się konkurencją dla portów bałtyckich i niemieckich na rynku Europy Centralnej.
Co dalej z kanałem Dunaj-Odra-Łaba?
Jeszcze w grudniu 2020 roku Kanał Dunaj – Odra – Łaba, zaraz obok takich inwestycji jak: szlak Via Carpatia, CPK oraz kolej dużych prędkości, był wśród priorytetów transportowych Grupy Wyszehradzkiej. Takie stanowisko potwierdzili wówczas ministrowie transportu Polski, Czech, Słowacji i Węgier, podczas wspólnej wideokonferencji.
Nowy port multimodalny w Karsznicach otwarty!
Na tę chwilę mieszkańcy Zduńskiej Woli, a zwłaszcza Karsznic, czyli kolejowej dzielnicy miasta, czekali od lat. Ale to moment równie istotny dla całego województwa łódzkiego. W środę 15 listopada zostało otwarte Centrum Logistyczne Zduńska Wola Karsznice, jedna z najważniejszych inwestycji dla naszego regionu.
X FORUM KORYTARZA TRANSPORTOWEGO BAŁTYK-ADRIATYK
Dekarbonizacja w transporcie, aktualne informacje na temat zmienionego rozporządzenia TEN-T oraz rola Węgier w korytarzach transportowych TEN-T i międzynarodowych łańcuchach dostaw – to tylko niektóre z tematów podjętych podczas jubileuszowego X Forum Bałtyk – Adriatyk, które odbyło się w dniach 19-20 października w Budapeszcie na Węgrzech.
BUDAPESZT 2023 – X Forum Bałtyk-Adriatyk na Węgrzech
W czwartek 19 października 2023 r. Leszek Bonna, prezes Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk, otworzył X Forum Korytarza Bałtyk-Adriatyk w Budapeszcie.
Fundusz Trójmorza inwestuje w BMF Port Burgas
Zacieśnianiu współpracy 12 krajów w Europie Środkowej na osi północ–południe, od Morza Bałtyckiego po Adriatyk i Morze Czarne od kilku lat służy Inicjatywa Trójmorza.
W ramach tej inicjatywy zobowiązały się one do współpracy, której podstawą są trzy sektory związane z energetyką, transportem oraz infrastrukturą cyfrową.
X FORUM KORYTARZA TRANSPORTOWEGO BAŁTYK-ADRIATYK- OSTATNIE DNI REJESTRACJI
Przypominamy, że zostały ostatnie dni rejestracji do uczestnictwa w X Forum w Budapeszcie….
Port Gdańsk: Rozwój i ekologia
Dane za pierwsze półrocze stawiają Port Gdańsk po raz kolejny na pozycji lidera kontenerowego na Bałtyku oraz na drugiej pozycji w przeładunkach ogółem. Port Gdańsk jest również w czołówce w rankingu portów europejskich, wyprzedzając m.in. port w Marsylii, Barcelonie, Konstancy czy Walencji.
Region pomorski wobec wyzwań globalnych łańcuchów dostaw
Województwo Pomorskie od czasu uzyskania autonomii regionalnej w 1998 roku posiada kompetencje by stać się ważnym uczestnikiem globalnej gospodarki, handlu międzynarodowego, a zwłaszcza globalnych łańcuchów dostaw. Czy jednak potrafi z tej szansy skorzystać?
Suchy port w Zajączkowie Tczewskim wsparciem dla portów Gdańska i Gdyni
Sprawne funkcjonowanie korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk zależne jest od kilku czynników. Z jednej strony konieczny jest rozwój portów, co w praktyce ma miejsce poprzez realizowane nieprzerwanie od kilkunastu lat inwestycje w portach Gdańska i Gdyni.
Pozycja gdyńskiego portu w Korytarzu Bałtyk-Adriatyk w świetle planowanych inwestycji infrastrukturalnych
Gdyński port jest jednym z wiodących portów południowego Bałtyku, jego usytuowanie geograficzne sprawia, że jest jednocześnie ważnym węzłem sieci bazowej TEN-T oraz istotnym punktem na mapie korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk. To z gdyńskiego portu wychodzą strategiczne europejskie szlaki drogowe i kolejowe oraz tzw. infrastruktura punktowa, np. porty lotnicze i morskie.
Kolejowe inwestycje w województwie łódzkim
Położone w obszarze oddziaływania korytarza Bałtyk – Adriatyk województwo łódzkie to region o dużym potencjale inwestycyjnym. Aby ten potencjał podtrzymać, niezbędne są inwestycje, także kolejowe, realizowane z myślą o wzmocnieniu publicznego transportu zbiorowego.
Bank Millennium kontynuuje ogólnopolską dyskusję o ekoinnowacyjności
Z myślą o rozwoju ekoinnowacyjności w Polsce Bank Millennium opracował raport Eko-indeks Millennium – potencjał ekoinnowacyjności regionów. Bank udostępnia raport poszerzony o szczegółowe opisy mocnych i słabych stron poszczególnych województw, a także komentarze ekspertów.
Relacja z XI Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2023
W dniach 19-21 kwietnia 2023 roku odbyło się XI Forum Transportu Intermodalnego FRACHT. Pierwszy dzień konferencji odbył się w terminalu Intermodalnym Grupy CLIP w Swarzędzu CLIP, kolejne dwa dni w Warszawie. W trzydniowej konferencji wzięło udział ponad 200 osób
Żegluga Wisłą jest możliwa
O potrzebie rewitalizacji śródlądowych dróg wodnych, w tym dolnego odcinka Wisły mówi się w Polsce od lat. Jednak doprowadzenie największej polskiej rzeki do stanu pełnej żeglugowości to proces wieloletni, a przede wszystkim proces bardzo kosztowny, co od lat jest największą barierą, aby w tej materii rozpocząć konkretne inwestycje.
Relacja z konferencji z okazji premiery raportu „Focus on Maritime Sector”
4 kwietnia 2023 roku w wieżowcu Olivia Business odbyła się konferencja z okazji publicznego ogłoszenia raportu „Focus on Maritime Sector” przygotowanego przez Invest in Pomerania. W spotkaniu uczestniczyło kilkadziesiąt osób reprezentujących przedsiębiorstwa, organizacje naukowe i instytucje publiczne powiązane z gospodarką morską.
Rewizja wytycznych TEN-T
Na unijnym forum trwają prace nad rewizją rozporządzenia w sprawie rozwoju sieci TEN-T. Częścią tych zmian jest utworzenie nowego korytarza transportowego łączącego trzy morza – Bałtyckie, Czarne i Egejskie. Z Polskiej perspektywy, istotną częścią będzie międzynarodowy korytarz drogowy – w dalszej perspektywie również kolejowy – Via Carpatia przebiegający wzdłuż obecnej wschodniej granicy Unii Europejskiej.
Konsultacje publiczne projektu uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Kompleksowe zagospodarowanie Dolnej Wisły”.
Ministerstwo Infrastruktury zaprasza do udziału w konsultacjach publicznych projektu uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Kompleksowe zagospodarowanie Dolnej Wisły”.
Dokumentacja dotycząca projektu uchwały znajduje się na stronie Ministerstwa.
Uwagi można zgłaszać na dedykowanym formularzu konsultacyjnym do piątku, 14 kwietnia 2023 r.
Pomorskie porty jako ogniwa globalnej gospodarki – podsumowanie trendów i wskaźników za 2022 rok
W dzisiejszych czasach, między innymi na skutek wojny w Ukrainie, skracania łańcuchów dostaw i deglobalizacji, położenie geograficzne regionu odgrywa rolę szczególnie ważną, kto wie czy nie bardziej istotną niż kiedyś. Twierdzenie to znajduje swoje potwierdzenie w odniesieniu do definiowania przewag konkurencyjnych regionu pomorskiego, wynikających z jego zasobów naturalnych i nadmorskiego położenia.
Rekordowy Port Koper
Pod koniec grudnia 2022 roku słoweński Port Koper przeładował milionową jednostkę TEU, przekraczając magiczną liczbę, do której dążył przez ostatnie lata. Koper stał się tym samym pierwszym portem na Adriatyku, który w ciągu jednego roku przekroczył milion TEU obrotów.
Korytarz Bałtyk – Adriatyk również przez Węgry
W październiku oficjalnie otwarty został terminal intermodalny w Fenyeslitke na Węgrzech, największy lądowy terminal przeładunkowy w Europie.
Polskie porty przygotowują się na dekarbonizację transportu morskiego
Dekarbonizacja transportu morskiego nabiera tempa. W październiku Parlament Europejski zakończył prace nad dwiema kolejnym propozycjami legislacyjnymi wchodzącymi w skład pakietu Gotowi na 55, czyli pakietu regulacji klimatycznych Unii Europejskiej zmierzających do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w Europie o co najmniej 55 procent do 2030 roku.
Podsumowanie projektu EcoInter
Projekt EcoInter realizowany był przez Stowarzyszenie Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk w miesiącach lipiec-październik 2022 roku w ramach Programu Południowego Bałtyku.
Perspektywy rozwoju żeglugi promowej na Bałtyku
Ostatnie lata dla żeglugi promowej nie były łatwe, na co wpływ miała pandemia koronawirusa, która spowodowała gwałtowne, nie mające precedensu w przeszłości zmiany na rynku przewozów pasażerskich.
IX Forum Korytarza Transportowego Bałtyk – Adriatyk
W dniach 22-23 września 2022 r. w sali koncertowej Zarządu Morskiego Portu Gdynia odbyło się IX Forum Korytarza Transportowego Bałtyk – Adriatyk. Tegoroczne Forum zorganizowane zostało w ramach Kongresu Gospodarki Morskiej Portu Gdynia im. Tadeusza Wendy i jak co roku, była to okazja do spotkania branży logistycznej, portowej i morskiej z przedstawicielami polskich regionów położonych wzdłuż korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk.
Warsztaty projektu EcoInter w Karlskronie 27 październik 2022
Serdecznie zapraszamy na warsztaty, które odbędą się 27października 2022 r. w Karlskronie (Szwecja). Na spotkanie obowiązuje rejestracja.
Warsztaty projektu EcoInter w Gdańsku
Serdecznie zapraszamy na warsztaty, które odbędą się 11 października2022 r. w Gdańsku. Na spotkanie obowiązuje rejestracja. Prosimy o przesłanie wiadomości pod ...
IX Forum Korytarza Transportowego Bałtyk – Adriatyk
IX Forum Korytarza Transportowego Bałtyk – Adriatyk, odbędzie się w dniach 22-23 września 2022 r. w sali koncertowej Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ul. Rotterdamska 9).
Przeładunki w polskich portach, a wojna w Ukrainie.
W wyniku wojny w Ukrainie, załamaniu uległy kluczowe łańcuchy dostaw, a rosyjska blokada portów m.in. w Odessie, Jużnem, Czarnomorsku wymusiła na ukraińskich firmach szukanie nowych rozwiązań dla ujścia swoich towarów głównie zboża, rudy żelaza, glinki, kukurydzy.
IX Forum Bałtyk Adriatyk już we wrześniu w Gdyni.
Stowarzyszenie Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk Adriatyk oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia zapraszają na IX Forum Korytarza Transportowego Bałtyk Adriatyk, które odbędzie się w Gdyni w dniach 22-23 września 2022 roku.
X Forum Transportu Intermodalnego Fracht
W dniach 8-9 czerwca w Warszawie odbyło się jubileuszowe X Forum Transportu Intermodalnego Fracht organizowane przez Polsko-Ukraińską Izbę Gospodarczą.
Połączenie terenów peryferyjnych w regionach z siecią bazową TEN-T za pośrednictwem drugorzędnych węzłów transportowych
Kiedy myślimy o nowoczesnym świecie, mamy na myśli przede wszystkim nowe technologie i związane z nimi możliwości. Współczesny świat to w ogólnym odbiorze także nieograniczone możliwości swobodnego przemieszczenia się np. w obrębie metropolii lub na obszarze całego regionu.
Port Gdańsk. Rozwój infrastruktury sieci TEN-T na mapie korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk
Przebudowa linii kolejowej nr 226 na odcinku pomiędzy Pruszczem Gdańskim a Portem Północnym w Gdańsku, w ramach której oddano do użytku w 2016 roku m.in. nowy dwutorowy most nad Martwą Wisłą, zapoczątkowała kolejne inwestycje w infrastrukturę kolejową już na terenie portu. Choć jeszcze nie wszystkie z nich zostały zakończone, to można już dzisiaj powiedzieć o wielkiej metamorfozie terenów kolejowych w gdańskim porcie i umocnieniu jego pozycji względem innych nadbałtyckich portów.
Stowarzyszenie BAC Liderem X Forum Transportu Intermodalnego Fracht
W ramach X edycji Forum Transportu Intermodalnego Fracht, która odbyła się w dniach 8-9 czerwca w Warszawie, Stowarzyszenie Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk zostało uhonorowane
statuetką Lidera X Forum Transportu Intermodalnego Fracht
Droga Czerwona szansą rozwoju
Port Gdynia to węzeł sieci bazowej TEN-T i ważny punkt na trasie Korytarza Transportowego Bałtyk – Adriatyk, którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją autostrada morska Gdynia – Karlskrona.
Stowarzyszenie otrzymuje dofinansowanie do projektu EcoInter
Celem projektu realizowanego w ramach Programu Południowy Bałtyk będzie aktywizacja gospodarcza i umiędzynarodowienie przedsiębiorstw operujących w dziedzinie transportu intermodalnego i logistyki w regionie Południowego Bałtyku poprzez rozwój połączeń i relacji handlowych pomiędzy polskimi portami a portami skandynawskimi.
Województwo łódzkie silne logistycznie
Położenie województwa łódzkiego na skrzyżowaniu szlaków transportowych, w tym w obszarze korytarza Bałtyk – Adriatyk, to szansa na dalszy, stopniowy rozwój całego regionu. Już zrealizowane bądź realizowane inwestycje firm z branży logistycznej i e-commerce, i powiązane z tym przedsięwzięcia magazynowe i terminalowe, powodują, że województwo łódzkie może stać się polskim centrum dystrybucyjnym, do czego aspiruje od wielu lat.
Terminal intermodalny East-West Gate
Nowa kolejowa brama z Azji do Europy – bo tak można powiedzieć o inwestycji intermodalnej w węgierskim Fényeslitke, jest już niemal gotowa na przyjęcie pierwszych pociągów. Jednak z uwagi na działania wojenne, jakie toczą się w sąsiedniej Ukrainie, na pierwszy przeładunek w East-West Gate (EWG) przyjdzie jeszcze zaczekać.
Korytarz Bałtyk – Adriatyk w kontekście Nowego Jedwabnego Szlaku
Liczący 2400 kilometrów korytarz Bałtyk – Adriatyk jest jedną z najważniejszych dźwigni rozwojowych Europy Centralnej. Łączy bardzo zróżnicowane regiony z Polski, Czech, Słowacji, Austrii, Słowenii i Włoch, stymulując transport ładunków na linii północ – południe.
VIII Forum Korytarza Transportowego Bałtyk – Adriatyk
W dniach 2-3 grudnia w Grudziądzu spotkali się przedstawiciele Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk –Adriatyk.
VIII Forum Korytarza Transportowego Bałtyk – Adriatyk
W dniach 2-3 grudnia 2021 r. w Grudziądzu
Projekt Seed Money
Stowarzyszenie Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk Adriatyk złożyło wniosek o dofinansowanie projektu Seed Money. Projekt realizowany będzie z programu Interrego South Baltic 2014-2020
Sprawozdanie z Kongresu Morskiego w Szczecinie
W dniach 14 i 15 września br. w Szczecinie odbył się 8. Międzynarodowy Kongres Morski. To niezmiennie od lat jedno z ważniejszych wydarzeń gospodarki morskiej w Polsce gromadzące kilkuset uczestników z kraju i zagranicy.
Międzynarodowe Targi Morskie i Konferencje BALTEXPO 2021.
dniach 6-8 września br., w Centrum Konferencyjno-Wystawienniczym AmberExpo w Gdańsku odbyły się XXI Międzynarodowe Targi Morskie i Konferencje BALTEXPO 2021. Targi BALTEXPO to największe w Polsce wydarzenie skupiające wszystkie związane z morzem branże.
Jaworzno – to tam powstanie fabryka polskich samochodów elektrycznych
Elektromobilność to szansa na rozwój nie tylko dla firm z branży motoryzacyjnej, ale także elektroenergetycznej, teleinformatycznej i mechanicznej.
Relacja z IV Forum Wizja Rozwoju
W dniach 26-27 sierpnia w Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni odbyło się IV Forum Wizja Rozwoju.
Relacja z IX Edycji Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2021
18-19 sierpnia 2021 rok Forum Fracht – Warszawa
Żeglowna Odra? Tak, tylko kiedy?
Na dzisiaj szacuje się, że drogą wodną w kierunku Europy Zachodniej płynie około 1 mln ton towaru rocznie. W kierunku północ – południe, Odrzańska Droga Wodna (ODW) straciła swoją żeglowność. Od wielu lat trwa degradacja połączeń, między innymi z uwagi na parametry żeglugowe, które nie pozwalają na swobodną żeglugę. A warto pamiętać, że jeszcze 20-30 lat temu ODW była na poziomie III klasy na niemal całej długości.
Potencjał rozwojowy Dolnej Wisły
Aktywność związana z gospodarką wodną, w tym szczególnie budową stopnia wodnego poniżej Włocławka i powrotu do projektu kaskadyzacji Dolnej Wisły jest jednym z ważniejszych zadań województwa kujawsko-pomorskiego.
Przyjęcie Bałtyckiego Klastra Morskiego i Kosmicznego jako Członka Wspierającego Stowrzyszenie
Podczas Walnego Zebrania Członków dnia 17 czerwca 2021 roku przyjęto Bałtycki Klaster Morski i Kosmiczny do grupy członków wspierających Stowarzyszenie Polskic ...
Relacja z rejsu pilotażowego po dolnej Wiśle 6-9 kwiecień 2021 r.
Zapraszamy na kilkuminutową relację z rejsu barki przewożącej kontenery z ładunkiem z portu morskiego Gdańsk do jednej z fabryk w województwie kujawsko-pomorskim.
Wisła Cargo 2021
Żegluga śródlądowa, mimo korzystnej sieci śródlądowych dróg wodnych, pozostaje wciąż brakującym ogniwem łańcucha dostaw w polskim systemie transportowym.
Co zmieni się w transporcie wodnym do roku 2030?
Plan działania na rzecz żeglugi śródlądowej na obszarze TRITII w ramach projektu TRANS TRITIA Górnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju sp. z o.o. z ...
Rejs Port Gdańsk – Chełmno już 6 kwietnia 2021 roku.
Szanowni Państwo! Już 6 kwietnia 2021 roku, z portów morskich do województwa kujawsko-pomorskiego, po raz pierwszy w historii, popłynie transport kontenerów ...
Wodny transport śródlądowy na obszarze projektowym TransTritia
Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej (EUWT) to ugrupowanie trzech środkowoeuropejskich regionów przygranicznych: Kraju Morawsko-Śląskiego w Czechac ...
Wpływ COVID-19 na usługi transportowe realizowane w korytarzach transportowych Północ-Południe
W 2019 roku nasze porty morskie, które mają wielkie znaczenie z punktu widzenia Korytarza Bałtyk-Adriatyk – Gdańsk, Gdynia, Szczecin-Świnoujście obsłużyły łącz ...
Trans Tritia – Poprawa koordynacji i planowanie transportu towarowego na obszarze Trans Tritia
W związku z zakończeniem projektu Trans Tritia – Poprawa koordynacji i planowanie transportu towarowego na obszarze Trans Tritia Pani Aleksandra Kraw ...
Relacja z I Pomorskiego Kongresu Intermodalnego
„Nasze województwo z racji swojego nadmorskiego położenia na skrzyżowaniu międzynarodowych szlaków transportowych jest bardzo podatne na rozwiązania intermodaln ...
III Forum Wizja Rozwoju w Gdyni
W dniach 24-25 sierpnia w Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni odbyła się III edycja Forum Wizja Rozwoju. Największemu wydarzeniu gos ...
VI Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk
W dniach 5-6 grudnia 2019 roku w Chorzowie odbyło się VI Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk. Przed konferencją odbyło się Walne Zebranie Cz ...
BALTEXPO 2019 Międzynarodowe Targi Morskie
W dniach 9-11 września 2019 r. w Gdańsku odbyła się jubileuszowa edycja W dniach 9-11 września 2019 r. w Gdańsku odbyła się jubileuszowa edycja Międzynar ...
TRANS EXPO ODESSA 2019
W dniach 18-19 września 2019 przedstawiciele pomorskich firm sektora morskiego oraz instytucji samorządowych (w tym przedstawiciele Stowarzyszenia Pols ...
Konferencja „Uwarunkowania rozwojowe portów Gdańska i Gdyni” 2 lipca 2019 r.
W Gdyni 2 lipca 2019 r. odbyła się specjalna konferencja poświęcona tematyce portowej regionu bałtyckiego „Uwarunkowania rozwojowe portów Gdańska i Gdyni” W ...
Forum Transportu Intermodalnego Fracht 2020
W dniach 20-21 sierpnia 2020 w Hotelu Nadmorskim w Gdyni odbyła się VIII edycja Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2020. Była to jedna z pierwszych konferen ...